Σάββατο 7 Απριλίου 2012

Ποιες είναι οι μαθησιακές δυσκολίες


Σύμφωνα με το εθνικό Ινστιτούτο Υγείας της Αμερικής (National Institute of Health in U.S.A.) περίπου 15% του πληθυσμού έχει κάποια μαθησιακή δυσκολία, κυρίως με συμπτώματα στη γραφή και στην ανάγνωση. Η ίδια κατάσταση εμφανίζεται σε όλες τις ηλικίες, χώρες αλλά και σε όλα τα κοινωνικο – οικονομικά στρώματα.
Οι μαθησιακές δυσκολίες δεν έχουν σχέση με τη νοημοσύνη ενός παιδιού και προέρχονται από μια διαφορετικότητα στον εγκέφαλο, η οποία επηρεάζει τη λήψη, την επεξεργασία και την επικοινωνία μιας πληροφορίας. Με απλά λόγια, τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες βλέπουν, ακούν και καταλαβαίνουν τα πράγματα με διαφορετικό τρόπο.
Οι πιο συνηθισμένοι τύποι γενικών μαθησιακών δυσκολιών είναι:

  1. ΔΥΣΛΕΞΙΑ
Δυσκολία στην επεξεργασία της γλώσσας:
προβλήματα στην ανάγνωση, γραφή, ορθογραφία, χρήση σημείων στίξης, κατανόηση, αντιστροφή γραμμάτων/αριθμών, μνήμη, αντιγραφή, λεξιλόγιο, οργάνωση ιδεών, εκμάθηση αλληλουχιών, αφήγηση ιστορίας, οργάνωση χρόνου & μελέτης, κλπ.
  2. ΔΥΣΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ
Δυσκολία στην απόκτηση ορθογραφημένης γραφής:
αδυναμία εφαρμογής κανόνων ορθογραφίας, παραλείψεις ή προσθέσεις γραμμάτων και συλλαβών.
  3. ΔΥΣΓΡΑΦΙΑ
Δυσκολία στη γραφή:
δυσανάγνωστη γραφή, απουσία σημείων στίξης, απουσία κενών μεταξύ λέξεων,  κλπ.
  4. ΔΥΣΑΡΙΘΜΗΣΙΑ
Δυσκολία σε μαθηματικούς υπολογισμούς:
προβλήματα στην επίλυση ασκήσεων, αναγνώριση μαθηματικών συμβόλων, κατανόηση μαθηματικών όρων, απομνημόνευση της προπαίδειας, αντίληψη ποσοτήτων, προσανατολισμό, σειροθέτηση αριθμών, διαχείριση χρημάτων κλπ.